אנטיגונה
גלריה
מי שאוהב תיאטרון פוליטי אני שמח להמליץ
(ירמי עמיר, רשת ב)
משחק מרתק ומפתיע של שחקניו המשובחים של התיאטרון, שלא חשוב באיזה הצגה הם יופיעו הם יפתיעו כל פעם מחדש
(שולה גולד, Saloona)
הצגה קצבית ותמציתית, מרוכזת ועוצמתית, המצליחה להעניק חזות מודרנית מגרה לטרגדיה עתיקה
(שי בר יעקב, ידיעות אחרונות)
הפקה נהדרת. ביצוע מעולה. בימוי מצוין ואקטואלי. מומלץ ביותר
(אלי ליאון, אלי ליאון ביקורות)
כל השחקנים, שרובם עתירי ניסיון והופעות מעולות בתיאטרון החאן ומחוצה לו מגלמים את תפקידם בצורה מושלמת. הם כל כך משכנעים בגילום הדמות שהם מייצגים על הבמה, עד שלעתים חשתי צמרמורת והזדהות עם כאבן של אנטיגונה (אור לומברוזו) ואיסמנה (סוזנה פפיאן) וחוויתי את הטרגדיה שלהן על גופי ונשמתי. איתי שור בדמות השליח ויהויכין פרידלנדר בדמותו של טירסיאס, נביא עיוור – כמו גם שאר השחקנים היו מרגשים במשחקם האותנטי. המוסיקה של יוסף ברדנשווילי תרמה נופך מיוחד לאווירת האופל שאפפה את המחזה. הצגה מצויינת. אל תחמיצו.
(אסתר טל, אתר מוטק’ה)
הצגת ״אנטיגונה״ בחאן הירושלמי הצליחה להביא בתמציתיות, מבלי להאריך במונולוגים ובדמויות רבות, את המיטב שבקלאסיקה היוונית, וחובה שצעירים רבים ככל האפשר יחזו בה…ההצגה מצליחה להפנט את הקהל להתפתחות העלילה בקצב מודרני ועכשווי… סוזנה פפיאן כובשת את הלב בניסיונותיה להשפיע על אחותה… ארז שפריר מדגים משחק דרמטי עוצמתי לעומת התדמית שלו כקומיקאי דגול. ..שחר נץ כובש בכנותו… יהויכין פרידלנדר כה מרשים בקולו, בהופעתו ובמסר שבפיו…. יועצי המלך ניר רון ויוסי עיני מצוינים כתמיד… איתי שור במשחק מדהים, מרגש ומרשים ביותר… המוסיקה נהדרת …התפאורה הכה מקורית של סבטלנה ברגר בנויה כה חכם
(עליס בליטנטל, קפה דה מרקר)
בימוי מרשים של אודי בן משה, במאי ווירטואוז מומחה לשפת תיאטרון מרשימה בהתאם למחזה המוצג על הבימה ולביצוע נכון של התפקידים השונים מבחינת האופי המיקום והאווירה. הכול קצר – אבל קולע. גם המשחק והליהוק מעולים
(בן עמי פיינגולד, ביקורת תיאטרון)
ההפקה של תיאטרון החאן של אנטיגונה, בבימויו של אודי בן משה, פואטית, עכשווית ותמציתית, מזקקת את תמצית הטרגדיה הקלאסית של סופוקלס בגרסה המדברת ישירות לסכסוכים הפנימיים בישראל כיום… הביצועים העמוקים והמאופקים של לומברוזו מאוד מרגשים ועוצמתיים
(אילת דקל, midnighteast)
אנטיגונה, הוא מחזה שבו מככב בעיקר מחזאי דגול. בגלגול הזה בתיאטרון החאן, הידוקו, תרגומו, בימויו והמוזיקה שלו, הם השחקנים הראשיים בו
(דבורה שפירא-נמיר, אתר המלצות היום)
דרמטית ומצוינת במשחקה הייתה כרמית מסילתי קפלן בתפקיד אורידיקה – אשתו של קראון… ארז שפריר בתפקיד המלך המנצח קראון היה עקשן ומלא רגש ומשכנע בגילום תפקידו. מופלא במשחקו היה יהויכין פרידלנדר בתפקיד הנביא העיוור טֶרֶסִיאַס המתנבא על מות בנו של קראון. מרשים במשחקו היה ניר רון בתפקיד היועץ המדיני למלך
(אורנה לנגר, “מוסיקה עכשיו”)
הקבוצה מציגה כישרון דרמטי שמפתיע ומלהיב… הבמאי אודי בן משה מוכיח שהתיאטרון העתיק אקטואלי מתמיד!
(מגדלנה ברוטסקו, מגזין גזטה)
טרגדיה קלאסית בלבוש מודרני
מאת סופוקלס
אחת הטרגדיות הגדולות בכל הזמנים.
במרכזה נערה מרדנית, המתעמתת עם השלטון ומציבה בפניו אתגר ערכי ומוסרי, התנגשות בין חוקי הדת והמדינה, המהדהדים בישראל של ימינו.
העלילה:
בשוך הקרבות, מחליטה אנטיגונה לקבור את אחיה פוליניקס, למרות הצו המפורש של קריאון, שליט תבי.
כאשר היא נתפסת בשעת מעשה, היא מודה בכך ללא היסוס. תחילה קריאון דן אותה למוות, על אף היותה כלתו המיועדת של בנו. בהמשך, הוא מתחרט ומחליט לקבור את פוליניקס ולשחרר את אנטיגונה, אך מגלה כי איחר את המועד.
הקללה הרובצת על שושלת אדיפוס וחטא הגאווה, שמעוור את עיניהם של קריאון ואנטיגונה, מביאים עליהם את סופם המר.
משך ההצגה: שעה (ללא הפסקה)
משתתפים
מני גרוס, עפר גרינברג, אור לומברוזו, כרמית מסילתי קפלן, שחר נץ, יוסי עיני, ישראל פניאל, סוזנה פפיאן, יהויכין פרידלנדר, ניר רון, איתי שור, ארז שפריר
תרגום מיוונית עתיקה: שמעון בוזגלו
עריכה ובימוי: אודי בן משה
תפאורה: סבטלנה ברגר
תאורה: רוני כהן
תלבושות: אורן דר
מוסיקה: יוסף ברדנשווילי
לא ידועים עתה מועדי הצגות נוספים. אנא בדקו שוב בעתיד.
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/khanarchive/public_html/wp-content/themes/homepageheb - unneccasary/php-code-for-posts/code/data-he.php on line 1474
Warning: Creating default object from empty value in /home/khanarchive/public_html/wp-content/themes/homepageheb - unneccasary/php-code-for-posts/PHPPostCode.php on line 778
כתבות וראיונות
אוהבת במיוחד את צ’כוב ומקבלת השראה מאליס
קראו את הראיון עם השחקנית אור לומברוזו ב”מקור ראשון”

“ההצגה מאד נוגעת למציאות בארץ”
אודי בן משה, המנהל האמנותי של החאן ובמאי ההצגה “אנטיגונה”, בראיון לעיתון מעריב

כתבת “כלכליסט” הגיעה לחזרות של ההצגה שתעלה בסתיו בחאן “אנטיגונה” וראתה איך הבמאי והשחקנים “מפרקים כל סצינה לחתיכות”

Warning: Creating default object from empty value in /home/khanarchive/public_html/wp-content/themes/homepageheb - unneccasary/php-code-for-posts/PHPPostCode.php on line 873