נפוליון – חי או מת! | תיאטרון החאן

2024

2023

2021

2020

1970

המאה-19

תקופת תיאטרון החובבים

טקס הפתיחה

נפוליון – חי או מת!

Video

קטעי וידאו נוספים

מאת נסים אלוני

שנת 2017

מחזה עם פזמונים

מאת נסים אלוני. עיבוד ובימוי: אודי בן משה

הקיסר נפוליון בונפארטה  נמלט מעולם המתים אל המאה התשע עשרה. הוא מבקש לשוב לחיים ולתקן את הטעות הגדולה שלו: הפלישה לרוסיה. בעקבותיו דולקים כל שדי עולם התוהו ובראשם – סאמדי ולילית –  מלכי השאול. במאמציהם לעצור את הנפטר המתפרע הם מפזרים בכל אירופה נפוליונים מזויפים, בתקווה שהמת יתבלבל, יתעייף וישוב עימם לעולם המתים. גם בריגלה – רוצח שכיר, הנשכר על ידי המאפיה הנאפוליטנית לרצוח את הקיסר, מתרוצץ לו בין עשרות הדמויות המאכלסות את  אירופה בין השנים 1814-1806 ואת מחזהו המרהיב של נסים אלוני

*ההצגה זכתה בפרס התיאטרון לשנת 2017 על עיצוב התלבושות שהוענק ליהודית אהרון; פרס עיצוב התאורה הטוב של השנה הוענק לרוני כהן
תכניה דיגיטלית
תמונות מההצגה
משתתפים: ארז שפריר, אריאל וולף, אריה צ’רנר, יהויכין פרידלנדר, כרמית מסילתי קפלן,  גיא גורביץ’, איתי שור, סוזנה פפיאן, נטלי אליעזרוב, יוסי עיני, נילי רוגל / ניצן לברטובסקי, ניר רון, שרי עציץ  

בימאית משנה: אנה בניאל

מוסיקה: קרן פלס

תפאורה: ענת מסנר

תלבושות: יהודית אהרון

תאורה: רוני כהן

ניהול מוסיקלי, עיבודים וקלידים:  אוהד בן אבי

כלי הקשה: נועה גולנדסקי

תנועה: אריאל וולף

פיתוח קול: ריקי בוגטין

 

השיר “טוב, אז הלכנו לקטוף לקיסר את האף” הולחן על ידי גארי ברתיני

....שפע תלבושות, שירה מצוינת וכמובן תנועה רעננה וכובשת ...הרעיונות השופעים של הבימוי ממלאים את הבמה ..אריה צ׳רנר כברון סאמדי, וכזומבי, מגיש את אחת מהופעותיו המרשימות ביותר, בתנועה, בשירה ובעיצוב דמות מיוחד...בת זוגו הנפלאה של סאמדי היא נילי רוגל הסופר-מינית בתנועתה, במחוותיה, בגבה החשוף וברגליה החטובות - ובעיקר בעיצוב המושלם של לילית המתחרה בסאמדי על השלטון בממלכה האפלה..ארז שפריר הוא הנפוליון ה״אמיתי״ של המחזה והוא התועה בין נשמות המתים וההיסטוריה בקלילות מקסימה...טוב לשוב ולהיפגש עם נסים אלוני ולחיות מחדש את הקומדיה השדית-אנושית שלו. נפוליון חי או מת - וחג שמח לחאן ולקהל!  (צבי גורן, אתר הבמה)
....בן משה הצליח להעמיד הפקה דינמית, מרשימה ומשוחקת היטב ע"י אנסמבל שחקנים נהדר...הצגה מהנה ומלאה כל טוב  (שי בר יעקב, ידיעות אחרונות)
....הצגה ייחודית בנוף התיאטרלי המקומי, הכוללת אנסמבל שחקנים מופלא של תיאטרון החאן, שמעניקים לקהל הצופים ערב בלתי שגרתי בתיאטרון, שמצריך אותו לחשוב אחרת. כן יירבו   (דנה שוכמכר, מעריב)
...יש חוק בלתי כתוב בתיאטרון שאם השחקנים נהנים על הבמה - גם הקהל נהנה וכאן זה קורה. האנרגיה הזאת עוברת היטב לקהל... אני יכול להגיד על נפוליון חי או מת שזה נטו תיאטרון...הצגה מאד צבעונית ויפה...כל הכבוד לתיאטרון החאן ולאודי בן משה שהחליטו להרים את הכפפה ולעשות את ההצגה שמבוססת על המחזה של נסים אלוני ...  (ירמי עמיר, רשת ב)
הצגה מעט מאתגרת לקהל העכשווי, אך לטוב ולרע, "נפוליון - חי או מת!" היא יצירה ייחודית שכמותה אפשר לחוות רק בתיאטרון  (אסף קוגלר, מקור ראשון)
  "הצגה נפלאה...מוסיקה נפלאה....כל מי שיוצא מההצגה מזמזם את השיר "מה זה בן אדם בלי שד...  (איריס לביא, רשת ב')
"נפוליון חי או מת" של נסים אלוני קם לתחייה בתיאטרון החאן בירושלים בביצוע מלהיב וסוחף של האנסמל הנהדר של התיאטרון עם שחקני עזר וכל הצוות המקצועי הגדול כשעל הכל מנצח, עורך ומביים אודי בן משה...העבודה הקולית נהדרת והמשחק נפלא והתנועה והתלבושות המתחלפות בסחרחורת - חגיגה לעין ולאוזן...  (יעקב רוטבליט)

קישורים

אודי בן משה, מספר על הבחירה שלו לביים את “נפוליון חי או מת!”
 jerusalem-muni-logo culture-sport-logo keren-logo
Designed by Kinammon | Site by Get Traffic