מולי סוויני
קטעי וידאו נוספים
תמונות נוספות
Warning: include_once(/home/khanarchive/public_html/wp-content/plugins/flickrfield/phpflickr/phpFlickr.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/khanarchive/public_html/wp-content/themes/homepageheb - unneccasary/single-shows.php on line 300
Warning: include_once(): Failed opening '/home/khanarchive/public_html/wp-content/plugins/flickrfield/phpflickr/phpFlickr.php' for inclusion (include_path='.:/opt/cpanel/ea-php56/root/usr/share/pear') in /home/khanarchive/public_html/wp-content/themes/homepageheb - unneccasary/single-shows.php on line 300
2011 - חדשות - קריאה ראשונה של "מולי סוויני"
2011 - חדשות - תמונות מחדר החזרות של "מולי סוויני"
2011 - חדשות - בכורה חגיגית ל-"מולי סוויני"
מאת בריאן פריל
שנת 2011
שלוש דמויות פורשות בפנינו, כמעין ספור מתח, משלוש זוויות שונות, את ספור העלילה: סיפורה של מולי, אשה שהתעוורה בגיל עשרה חודשים, בעלה, המנסה להציל את מאור עיניה והרופא המנתח שההזדמנות לנתחה עשויה להשיב לו את תהילת העבר. המחזה מבוסס על מקרה אמיתי, שתואר במאמרו של חוקר המוח הידוע אוליבר סאקס במאמרו" "לראות ולא לראות".במקביל לסיפור המרגש עוסק המחזה בשאלות הראייה והתודעה, ובהבדל שבין ראייה פיסית לבין ראייה נפשית.
בימוי: ג’יטה מונטה
תרגום: מרים יחיל-וקס
תפאורה: פולינה אדמוב
תלבושות: פולינה אדמוב
תאורה: רוני כהן
מוסיקה: יבגני לויטאס, נמרוד נול / מיכאל גריילסאמר
"הבימוי הכנה של ג'יטה מונטה תפס אותנו לא מוכנים כשהביא להזדהות מלאה כמעט עם כל דמות במחזה. המשחק של אבי פניני המופלא ריגש אותנו ושילב עוצמה ופגיעות גדולה. תוסיפו לזה את האולם והאווירה האינטימית, החצר הירושלמית של החאן עם עץ התות היפה, והשיחות אחר כך, בכביש המהיר לתל אביב, על מה אנחנו מפספסים גם כשהעיניים פקוחות - והרי לכם מתכון לערב אחר ובלתי נשכח." |
-- מרמלדה |
"שלושת השחקנים, בהדרכתה של מונטה, יוצרים עולם מלא... מצאתי את עצמי מרותק להצגה..." |
-- מיכאל הנדלזלץ, הארץ |
"כל אחד משלושת השחקנים מרשים בתפקידו" |
-- מורן פולאק, זמן ירושלים |
"ג'יטה מונטה הפיקה את המבוקש בהצלחה גדולה באמצעות שלושת השחקנים המצוינים שלה, שמגישים-מספרים-חיים ברהיטות נדירה את הטקסט בתרגום המצוין של מרים יחיל-וקס. יואב היימן משעשע ומעצב בהתענגות גלויה את סטיב כאירי למהדרין הנע בין תום משעשע לטמטום משווע, בין אהבה כנה לאהבה על תנאי, אכזבה ובריחה; אבי פניני, כד"ר רייס הנע בין ייאוש לתקווה, בין מבט עיניו המדעיות למבע של עוורונו האנושי, בין פכחות לשכרות. ובתווך, עמם ומעליהם גם יחד, אורית גל הכובשת את הלב והעין בגילום דמותה של מולי סוויני. היא משלימה היטב את הבימוי של מונטה, החל ברהיטות הנהדרת של הגשת הטקסטים היפהפיים וגם בתנועתה המכשפת שעיצבה לה רננה רז, בלווית כינורו של נמרוד גיל בנעימות איריות, הנמסכות היטב למוזיקה הטובה של יבגני לויטאס. אך בעיקר הישגה הגדול של גל הוא בשכנועה העצמי ובשכנוע הקהל באמצעות משחקה מהי עוצמת ההבנה/ראייה שמולי מפיקה מעבר לעוורונה. ורק עיוור לא יראה ולא יבין שהעלאת ההצגה הזאת היא הישג של תאטרון החאן הירושלמי בניהולו האמנותי הנועז של מיקי גורביץ' ואתגר צפייה לקהלו. " |
-- צבי גורן, הבמה |
"השחקנים מצוינים. אורית גל מגלמת את מולי, אבי פניני את הרופא ויואב היימן המעולה את פרנק. כל אחד מהם בעצם מופיע כאילו הוא בהצגת יחיד והם עושים זאת בצורה משכנעת מאוד. גם התפאורה מיוחדת ומרשימה. יחד עם התאורה אלו פועלים כדי להפוך רגעים מסוימים למרגשים. צריך הרבה אומץ כדי להעלות הצגה מהסוג של "מולי סוויני" ועל כך מגיע לתיאטרון החאן ציון לשבח. זוהי הצגה מאתגרת ותובענית, שדורשת סוג שונה לגמרי של קשב ממה שהקהל בארץ מורגל לו." |
-- סיון שדמון, עכבר העיר |