אנה גלקתיה | תיאטרון החאן

2024

2023

2021

2020

1970

המאה-19

תקופת תיאטרון החובבים

טקס הפתיחה

אנה גלקתיה

Video

תמונות נוספות

מאת הווארד בארקר

שנת 1996

קרב לפנטו (lepanto) שהתרחש במאה ה-16 הן מן הקרבות המפורסמים ביותר בהיסטוריה - הקרב שבו בלמה הרפובליקה הונציאנית את התפשטות האיסלאם באירופה, וחייליה הביסו את המוסלמים התורכים בקרב עקוב מדם.

זהו סיפורה של אנה גלקתיה, ציירת, אשר מקבלת תמורת סכום נכבד, את הצעת השלטונות של ונציה לצייר את קרב לפנטו. החל מרגע זה משתנים חייה. ההתבוננות במלחמה ובמחיר שהיא תובעת, מפגישים את גלקתיה עם כאב ואבדן - במחיר ספוג דם; היא נקלעת לעימות עבוד מראש עם השלטונות, אשר דורשים תמורה לשכר ששילמו - ציור המהלל ומשבח את נצחון ונציה. היא מתעמתת עם בנותיה, אמניות כשלעצמן, עם המאהב שלה - צייר ומודל, עם הדוג'ה - בדמותו של הפוליטיקאי בן ימינו, ועם חיילים שרוצים לשכוח. בדידותה גדלה, אך למרות איומים מצד השלטונות, היא אינה יכולה לצייר אחרת. לסבך הזה נקלעת מבקרת האמנות. אשה זו יודעת היטב שיצירת אמנות אי אפשר לשרוף. בסצנה מרתקת לקראת סופו של המחזה, היא אומרת לדוג'ה אשר בשירותו היא פועלת: "באמנות שום דבר הוא לא כמו שהוא נראה. לא חשוב מה רואים ומרגישים. חשוב מה אני כותבת. התמונה איננה עצמאית. גם אם האמן כן עצמאי."

מחזה העוסק ביחס אמן-שלטון, ביחסי אמן-מבקר, וביחסים שבין האמנים לבין עצמם. מחזה על אשה בין גברים ועל חברה שבה כוח וכבוד עומדים מול נאמנות וכנות.
[book id='91' /]
תמונות מההצגה
משתתפים: ג’יטה מונטה, אמיתי יעיש, ניר רון, נעמי פרומוביץ’, מוטי כץ, יורם יוספסברג, גילי בן אוזיליו, אהובה קרן, אבי שמר, אבינועם מור חיים, אריה צ’רנר, בסאם זועמוט, ליליאן ברטו, אבי שמר, יעקב איילי, יהויכין פרידלנדר

בימוי: אופירה הניג
נוסח עברי: עירן בניאל
תלבושות: רקפת לוי
תאורה: ג’ודי קופרמן
מוסיקה: יהודה פוליקר

כתבות וראיונות

 

 jerusalem-muni-logo culture-sport-logo keren-logo
Designed by Kinammon | Site by Get Traffic